Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Jívovský tunel


Název tunelu: Jívovský
Evidenční číslo: 253
Délka: 152,58 m
Trať: Olomouc – Krnov (310)
Úsek: Hrubá Voda-SmilovJívová
Zprovozněn: 1872
Zrušen: v provozu (2015)
Počet kolejí zamýšlený: 1
Počet kolejí současný (2015): 1

Popis

Jívovský tunel na trati Olomouc - Krnov.
Jívovský tunel na trati Olomouc - Krnov.

Tunel postavený v roce 1872 se nachází na katastru obce Hlubočky na trati Olomouc – Opava (310) mezi zastávkami Hrubá Voda-Smilov a Jívová (též hláska).

Tunel prochází pod hrancí katastrů obcí Jívová (menší, severní část tunelu) a Hlubočky (většina tunelu), sbíhající po hřbítku do údolí řeky Bystřice.

V roce 2012 prošel Jívovský tunel rozsáhlou rekonstrukcí, při níž byl tubus tunelu z vnitřní strany opatřen betonovým nástřikem.

Severně od Jívovského tunelu se za zastávkou a hláskou Jívová nachází podobný Domašovský tunel, jižně pak dvojice tunelů Smilovský I a Smilovský II.

Bezprostředně za severním portálem Jívovského tunelu překonává trať po ocelovém mostě řeku Bystřici.
Bezprostředně za severním portálem Jívovského tunelu překonává trať po ocelovém mostě řeku Bystřici.
V roce 2012 byl Jívovský tunel sanován mj. betonovým nástřikem.
V roce 2012 byl Jívovský tunel sanován mj. betonovým nástřikem.
Pohled na oblouk trati skrze severní portál Jívovského tunelu.
Pohled na oblouk trati skrze severní portál Jívovského tunelu.
Jižní portál Jívovského tunelu navazuje na mohutný zářez opatřený zárubní zdí.
Jižní portál Jívovského tunelu navazuje na mohutný zářez opatřený zárubní zdí.
Stejně jako ostatní tunely na trati byl ještě v roce 2015 Jívovský tunel opatřen stanicí traťového telefonu.
Stejně jako ostatní tunely na trati byl ještě v roce 2015 Jívovský tunel opatřen stanicí traťového telefonu.

Zdroje

  1. Stečínský, B.: Železniční tunely v České republice, dostupné z http://www.tunely.cz/tunely/zajimavosti/zaj1/zeltun02.htm.
  2. Tauberová, D.: Velká oprava starých tunelů v údolí Bystřice. Podívejte se zblízka, dostupné z http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/velka-oprava-starych-tunelu-v-udoli-bystrice-podivejte-se-20120718.html.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 8. 2015 byl naposledy upraven dne 1. 8. 2015 a zobrazen celkem 20604×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 7:01.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: